Hulp nodig?

Veelgestelde vragen

Uit onze ervaring blijkt dat veel klanten dezelfde vragen hebben. Deze hebben we daarom hieronder op een rijtje gezet. Ze zijn ingedeeld in onderstaande categorieën.

Staat uw vraag hier niet bij? Maak dan gebruik van het contactformulier hiernaast.

  • Algemeen

    • Wat is DELTA Woningadvies?

      DELTA Woningadvies is het online platform voor het verbeteren van uw woning met een advies op maat. Door het beantwoorden van specifieke vragen over de thema’s verwarmen, isoleren, opwekken, monitoren en beheren kunt u uw woningwaarde verhogen en uw jaarlijkse energiekosten verlagen. De producten hiervoor kunt u direct aanschaffen bij de geselecteerde leveranciers.

    • Wat zijn de voordelen van DELTA Woningadvies?

      Door gebruik te maken van DELTA Woningadvies ontvangt u een persoonlijk advies. Onder andere op basis van:

      • de kadastrale gegevens van de woning
      • aantal personen in het huishouden
      • huidige situatie (soort cv, isolatie van de woning, aanwezigheid van zonnepanelen)

      Doordat u vragen beantwoordt over uw gewenste toekomstige situatie, voorzien wij u van advies op maat. Als u één van de producten selecteert, ziet u wat dit betekent voor uw energierekening. Door het selecteren van meerdere producten ziet u welke oplossing het beste resultaat geeft.

      Het is ook mogelijk om via DELTA Woningadvies de producten direct aan te schaffen. Voor het kopen van een cv, zonnepanelen of isolatie maken we gebruik van door ons geselecteerde partners. DELTA Comfort Wijzer en het huren van een cv verzorgen wij zelf. Bij het plaatsen van een bestelling of een adviesgesprek kunt u de status tot en met de levering volgen via de omgeving van DELTA Woningadvies.

    • Hoe werkt DELTA Woningadvies?

      DELTA Woningadvies is het online platform voor het verbeteren van uw woning met een advies op maat. Door het beantwoorden van specifieke vragen over een of meerdere thema’s kunt u uw woningwaarde verhogen en uw jaarlijkse energiekosten verlagen. Op DELTA Woningadvies vindt u de volgende thema’s:

      • verwarmen
      • isoleren
      • opwekken
      • monitoren en beheren

      De producten hiervoor kunt u direct aanschaffen bij de geselecteerde leveranciers.

      Bij het plaatsen van een bestelling of het aanvragen van een adviesgesprek kunt u de status tot en met de levering volgen via ‘Mijn advies’ in de omgeving van DELTA Woningadvies.

    • Waarom maken jullie gebruik van externe leveranciers voor DELTA Woningadvies?

      DELTA maakt voor sommige producten gebruik van geselecteerde partners omdat deze specialist zijn in hun vakgebied met jarenlange ervaring. DELTA verbindt u met deze leveranciers door de producten op onze website aan te bieden en een advies op maat te geven. Zo ontvangt u een persoonlijk advies met producten van een gespecialiseerd bedrijf.

  • Inloggen/registreren

    • Waarom moet ik een account aanmaken na het selecteren van de producten?

      Voordat u vrijblijvend een offerte kunt opstellen of een adviesgesprek kunt aanvragen slaan wij de door u geselecteerde producten graag voor u op in een overzichtelijk bespaarplan. Om dit bespaarplan en de eventueel opgestelde offertes ook later te kunnen raadplegen is het noodzakelijk om een account aan te maken. Dit kunt u doen door uw e-mailadres en een wachtwoord naar keuze in te vullen.

    • Ik kan niet inloggen op DELTA Woningadvies. Wat nu?

      Controleer de volgende mogelijke oorzaken:

      • Typefout in gebruikersnaam of wachtwoord: Controleer of u de gebruikersnaam of het wachtwoord goed heeft ingetypt.
      • Wachtwoord kwijt: Klik in het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’ en vraag een nieuw wachtwoord op. U ontvangt vervolgens van ons een e-mail met een link voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord.
      • Cookies worden niet geaccepteerd. Indien uw internetbrowser cookies blokkeert, dient u uw internetbrowser zo in te stellen dat de inlogpagina wel een cookie op uw computer mag plaatsen.
      • Uw internetbrowser werkt niet goed. Probeer het eens met Internet Explorer, Mozilla Firefox of Google Chrome. Wellicht heeft u daar geen problemen mee om op beveiligde internetpagina’s te komen.
    • Is inloggen op DELTA Woningadvies veilig?

      We hebben alle noodzakelijke maatregelen genomen om te zorgen dat gegevens veilig uitgewisseld worden via uw DELTA Woningadvies-account:

      Wanneer u via uw DELTA Woningadvies-account gegevens naar ons verstuurt, gaat dat via een HTTPS-verbinding. Bij gebruik van HTTPS worden uw gegevens versleuteld verstuurd, waardoor het voor een buitenstaander erg moeilijk is om te achterhalen welke gegevens verstuurd worden. U herkent de HTTPS-verbinding door de aanduiding HTTPS in de adresregel van uw browser. Ook ziet u daar het symbool van een hangslot staan.

      Meer informatie over veilig internetten vindt u op onze website www.DELTA.nl/veiliginternetten

  • Advies

    • Mijn postcode is niet bekend. Wat nu?

      Hoewel wij er naar streven om van alle woningen in Nederland over de juiste informatie te beschikken, kan het voorkomen dat voor uw woning de gegevens ontbreken. Mocht dit het geval zijn dan kunt u zelf de gegevens van uw woning invullen, zodat u via Woningadvies toch een op maat advies kunt ontvangen. Dit doet u door op de melding te klikken die onder het postcode-invulveld verschijnt.

    • Hoe kan het dat mijn gegevens niet kloppen als ik mijn postcode invul?

      Deze gegevens zijn opgehaald uit het kadaster en gebruiken wij om uw situatie en advies te bepalen. Mochten deze gegevens niet kloppen, kunt u deze zelf aanpassen op het scherm wat u ziet na het invullen van uw postcode. U kunt dit ook wijzigen in 'Mijn Advies' in het tabblad 'Mijn Gegevens'. De gewijzigde gegevens worden dan opgeslagen in Woningadvies en de gegevens die u doorgeeft, gebruiken we voor de te adviseren producten. De gegevens worden niet doorgegeven aan het kadaster.

    • Ik wil ook advies over producten uit andere thema’s

      U kunt in Woningadvies op maat advies krijgen over de producten uit alle thema’s. U bepaalt zelf welke thema’s en welke volgorde u kiest. Boven aan de pagina kunt u de gewenste thema’s selecteren.

    • Kan ik mijn geselecteerde producten opslaan, zodat ik ze later kan raadplegen?

      Ja, dat kan. Om uw geselecteerde producten en eventueel opgestelde offertes op te slaan en ze later te kunnen raadplegen hoeft u alleen maar een account aan te maken. Dit kunt u doen door naar ‘Mijn Advies’ te gaan en uzelf te registreren. Hiervoor hoeft u enkel uw e-mailadres en een wachtwoord naar keuze in te vullen. Vervolgens worden uw producten in een overzichtelijk bespaarplan opgeslagen.

    • Hoe stel ik een offerte op van een geselecteerd product?

      Na het selecteren van een product kunt u eenvoudig een vrijblijvende offerte opstellen. Dit doet u door een product te selecteren en de bijbehorende, korte offertevragen te beantwoorden. Uw offertes worden altijd automatisch opgeslagen en zijn terug te vinden onder ‘Mijn Offertestatus’.

    • Ik ben niet zeker van mijn antwoorden. Kan ik eerst een adviesgesprek aanvragen voordat ik een product bestel?

      Het is mogelijk om, voordat u akkoord gaat met een offerte, een adviesgesprek aan te vragen. Na het opstellen van een vrijblijvende offerte kunt u altijd aangeven dat u van deze mogelijkheid gebruik wenst te maken.

      Twijfelt u bij het beantwoorden van de vragen over de juistheid of weet u een antwoord niet? Dan vragen wij u om het antwoord te selecteren waarvan u denkt dat het meest van toepassing is op uw situatie. Na het aanvragen van een adviesgesprek zal een expert u vervolgens adviseren over het betreffende product door de vragen (samen met u) te doorlopen.

    • Ik snap een vraag of onderdeel van de website niet, hoe kom ik aan meer informatie?

      Op deze website ziet u bij verschillende vragen of onderdelen een omcirkelde i. als u hierover gaat met uw muis, krijgt u een uitgebreide uitleg te zien bij deze vraag of dit onderdeel.

    • Rechtsboven zie ik 'uw voortgang' staan. Wat betekent dit?

      Dit is het percentage van de thema's (verwarmen, opwekken, isoleren, monitoren en beheren) waarvan u de vragen heeft beantwoord en een geadviseerd product heeft gezien. Voorbeeld: als u 1 geadviseerd product heeft gezien, heeft u 25% van het totaal advies doorlopen en ziet u dit terug in de voortgang. Als u klikt op V onderaan, ziet u van welke thema's u al een geadviseerd product heeft gezien en van welke nog niet.

  • Bestellen en orders

    • Kan ik een offerte opslaan en later inzien?

      Ja, dat kan. Alle door u opgestelde offertes worden automatisch opgeslagen. Wilt u een eerder opgeslagen offerte inzien dan gaat u naar 'Mijn Advies' en vervolgens treft u de opgeslagen offertes aan onder het tabblad 'Mijn Offertestatus'.

    • Ik wil mijn offerte inzien en goedkeuren. Hoe doe ik dit?

      Heeft u de offerte al openstaan, dan kunt u de offerte goedkeuren door onderaan op de knop ‘Bestellen’ te klikken. Wilt u een eerder opgeslagen offerte goedkeuren dan gaat u naar 'Mijn Advies' en vervolgens treft u de opgeslagen offertes aan onder het tabblad 'Mijn Offertestatus'.

    • Ik wil de datum en de tijd van mij advies- of installatieafspraak inzien. Hoe doe ik dit?

      Ga naar 'Mijn Advies' en ga naar het tabblad 'Mijn Afspraken'. Hier treft u de datum en de tijd aan van alle afspraken die met u zijn ingepland.

    • Ik heb een bestelling geplaatst, waar zie ik de status van mijn bestelling?

      Op elk moment kunt u de status van uw bestelling inzien. Dit ziet u in 'Mijn Advies' onder het tabblad 'Mijn Opdrachtstatus'.

    • Ik wil het product wat ik gekocht heb beoordelen. Hoe doe ik dit?

      Als het product is geïnstalleerd of als u het product heeft ontvangen, kunt u het product en de installatie beoordelen. Ga naar 'Mijn Advies' en klik op het tabblad 'Mijn opdrachtstatus'. Als u klikt op de beoordeling kunt u een beoordeling achterlaten. Dit wordt gebruikt om de beoordeling te tonen aan andere klanten en om onze service en producten te verbeteren. Alvast bedankt voor uw reactie.

  • Contact

    • Met wie moet ik contact opnemen met vragen over DELTA Woningadvies?

      Voor vragen over uw bezoek aan het online platform kunt u via het vragenformulier hiernaast, via het telefoonnummer 0118-225500 of via social media contact met ons opnemen.

      Heeft u een bestelling geplaatst? Neem dan contact op met de in de offerte genoemde leverancier.